poniedziałek, 23 października 2017

[PRZEDPREMIEROWO] Król kier // Aleksandra Polak


Tytuł: Król kier
Autor: Aleksandra Polak
Seria: Circus Lumos
Tom: I
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Moja ocena: 3,5/5



Alicja jest w ostatniej klasie liceum i do tej pory w jej życiu nie było nic można by nazwać magicznym. Po pewnych studniówkowych wydarzeniach życie dziewczyny zostaje obrócone do góry nogami. Najlepsza przyjaciółka bohaterki na pocieszenie zabiera ją na występ curku Circus Lumos. Podczas wystawy Alicja poznaje Hadriana, który jest niebywale przystojny. Co więcej chłopak chce spotkać się z dziewczyną. Koniec końców bohaterka zostaje wciągnięta w niezwykłe życie chłopaka. Magia, walka z demonami jest u Hardiana na porządku dziennym. Nasz bohater musi zmierzyć się ze swoim bratem, który w skrócie chce go zabić, aby otrzymać pełnię mocy. Bardzo żałuję, że cyrku w tej książce jest tak mało. Spodziewałam się opisów niezwykłych pokazów, lecz niestety tego nie dostałam. Oczekiwałam porządnej dozy dobrej fantastyki, lecz się przeliczyłam. Gdyby nie wydarzenia ostatnich stu pięćdziesięciu stron książka spokojnie mogłaby uchodzić za bardzo dobrą obyczajówkę. Przyznaje, że zakochałam się w fantastyce, którą koniec końców otrzymałam.
Wszystkie postacie w "Królu kier" są bardzo schematyczne. Alicja jest z jednej strony bardzo inteligenta a z drugiej głupia. Dziewczyna uczy się bardzo dobrze i widać, że nie mam siana w głowie. Ale kiedy zaczęła schodzić i rozchodzić się ze swoim chłopakiem, a do tego kręci z Hadrianem cała kreacja Alicji na mądrą dziewczynę przepadła. Hadrian jest kolejnym bohaterem, który odkrywa, że dziewczyna jest inna niż inne i zakochuje się w niej. Cała ekipa cyrkowa też nie jest zbyt oryginalna, ale mimo wszystko polubiła wszystkich jej członków. O czarnym bohaterze nie wiemy zbyt wiele, ale zdecydowanie jest postacią godną uwagi.

Książka napisana jest naprawdę dobrze, a trzeba pamiętać, że jest to debiut młodej autorki. Nie zauważyłam żadnych błędów logicznych. Jedyne co mam do zarzucenia pani Aleksandrze to za mało cyrku w cyrku. Wszystkie inne motywy mi się spodobały. Jeśli lubicie książki z ciekawą fantastyką i dobrym romansem, "Król kier" jest idealny dla was!

Za możliwość przeczytania książki przed premierą i zaufanie dziękuje wydawnictwu Czwarta Strona. 

Udostępnij ten wpis

3 komentarze :

  1. Bardzo wartościowa opinia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Schemat na schemacie schemat pogania, do tego jeszcze liczne "inspiracje", bardzo zła książka, ale wiesz co? Jakoś tak dobrze mi się ją czytało xD
    Obserwuję!
    Pozdrawiam ciepło :)
    Kasia z niekulturalnie.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, książka ma duże wady, jednak jest w niej coś za co ją uwielbiam :D Również obserwuję ♥

      Usuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.