sobota, 19 sierpnia 2017

20 książkowych faktów o mnie


Cześć! Prowadzę tego bloga już przeszło pół roku i zdałam sobie sprawę, że tak naprawdę nie wiecie o mnie za dużo. Postanowiłam więc, że post o książkowych faktach będzie w tym wypadku idealny. Zastanawiałam się nad zrobieniem Q&A ale myślę, że pytań nie byłoby dużo, ale jeśli macie jakieś pytanie możecie mi je zadać, a ja z chęcią na nie odpowiem.


1. Nie dbam przesadnie o książki, może nie łamię im grzbietów, ale nie rozpaczam kiedy lekko podrę stronę lub przybrudzę ją np. czekoladą. Jednak o książki pożyczone dbam czasem zbyt przesadnie.

2. Ten punkt odnosi się do poprzedniego, nie mam nic przeciwko jedzeniu i piciu podczas lektury.

3. Lubię polecać i pożyczać książki znajomym, jednak czasami mam obawy, czy moja rekomendacja będzie trafna.

4. Uwielbiam wszelkiego rodzaju zakładki, w szczególności te ręcznie robione (moim dilerem jest moja przyjaciółka, bo ja nie mam cierpliwości do takich rzeczy). Najbardziej ufam tym od epikpage, bo jeszcze nigdy żadna mi nie wypadła.
5. Lubię zaznaczać ciekawe, śmieszne momenty lub cytaty. Strasznie lubię te kolorowe karteczki wystające z książek.

6. Czasami jestem bardzo niecierpliwa podczas czytania, to znaczy czasami nie potrafię dać się książce rozkręcić i odkładam ją po 20 stronach. Okropnie tego w sobie nie lubię.

7. Lubię słuchać muzyki podczas lektury, wtedy w stu procentach odcinam się od świata zewnętrznego i przenoszę się do świata książki. Czasami jednak muzyka mnie rozprasza, w szczególności kiedy leci moja ulubiona piosenka, nie potrafię powstrzymać się od śpiewu albo przynajmniej nucenia.

8. Nałogowo czytam od marca 2015 roku, ale od zawsze lubiłam przesiadywać w bibliotece na przerwach szkolnych.

9. Kocham biblioteki! Kiedyś chodziłam do ich częściej niż teraz, to przez tyle nieprzeczytanych książek na mojej półce.
10. Większość dziewczyn i nie tylko  uwielbia "Romea i Julię" ja jednak uważam, że ich historia jest denna. Romeo nie jest aż taki cudowny, a Julia jest dla mnie głupia, a jej matka jeszcze bardziej. Nie mam zamiaru was przepraszać za moją opinię.

11. Nie czytam w podróży, ponieważ mam chorobę lokomocyjną, ale ostatnio mi się polepszyło, mogę czytać na telefonie, z książką jeszcze nie próbowałam.

12. Mam bardzo dużo nieprzeczytanych książek na biblioteczce, nie wiem kiedy nie będę miała ani jednej nieprzeczytanej książki na biblioteczce, nie wiem czy kiedykolwiek do tego dojdzie.

13. Mam lekką obsesję na punkcie zapisywania przeczytanych książek, robię to na stronkach typu goodreads i w książkowych zeszytach.

14. Wydaje mi się, że moim ulubionym gatunkiem jest fantastyka YA, ale nie pogardzę kryminałem, obyczajówką czy romansem.
15. Na biblioteczce nam 84 pozycje (specjalnie liczyłam, doceńcie to).

16. Wolę książki w miękkiej oprawie, nawet jeśli niszczą się szybciej. Są dla mnie bardziej poręczne.

17. Dopiero w tym roku zaczęłam czytać ponownie przeczytane książki, muszę przyznać, że to niezła zabawa. Czasami książki za drugim razem "smakują" lepiej.

18. W tym roku zaczęłam czytać więcej polskich autorów, jestem z siebie dumna.

19. Staram się trzymać zasady "najpierw książka, później film", w większości przypadków mi się udaje.

20. Nienawidzę zapachu starych książek, lub książek z biblioteki, czasami przez taki zapach przerywam lekturę książki.
Trzymajcie się,
Ania




Udostępnij ten wpis

5 komentarzy :

  1. Doceniam, że policzyłaś wszystkie swoje książki !
    Ja też kocham zakładki, a już w szczególności te ręcznie robione. Podobnie mam też obsesje do zapisywania sobie np. na goodreads i w specjalnych notesach, książek które chcę przeczytać i które już mi się udało.
    Bardzo fajny post. Pozdrawiam ;)
    https://prostoprzezksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że mamy dużo wspólnego, dziękuję ♥

      Usuń
  2. Współczuję Ci tej choroby lokomocyjnej, ja większość książek czytam właśnie w podróży, choć odkąd mam konto na Netflix, zdarza mi się dzielić ten czas między czytanie a seriale. :D
    Ja również doceniam policzenie książek, sama zabieram się do tego od roku. :D
    Buziaki!
    Zapraszam na konkurs, w którym do wygrania jest książka “Fałszywy pocałunek”

    OdpowiedzUsuń
  3. Seriale też są moją słabością, miłego dnia! ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. 6 punkt identycznie, ja za to uwielbiam czytać w podróży, ale tylko jak jadę sama, bo mogę się oderwać od świata - takim cudem podczas lotu przeczytałam prawie całą książkę.
    Pozdrawiam cieplutko
    myszkarecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.