wtorek, 21 marca 2017

Syn Neptuna // Rick Riordan

"Życie jest tak cenne tylko dlatego, że ma swój koniec, synu."


Tytuł: "Syn Neptuna"
Autor: Rick Riordan
Seria: Olimpijscy herosi
Tom: 2
Wydawnictwo: Galeria książki
Liczba stron: 480
Moja ocena: 5/5



Percy ma zamęt w głowie. Budzi się z długiego snu i nie pamięta zbyt wiele poza własnym imieniem. Nie odzyskuje pamięci nawet wówczas, gdy wilczyca Lupa mówi mu, że jest półbogiem, i uczy go władania magicznym mieczem. Odbywa wędrówkę, podczas której musi pokonać wiele potworów, i w końcu trafia do obozu herosów… ale i tutaj niczego sobie nie przypomina. Pamięta tylko jeszcze jedno imię: Annabeth.
Hazel powróciła z tamtego świata. W poprzednim życiu starała się być posłuszną córką, choć jej matka wykorzystywała szczególny „dar” córki, by zaspokoić swoją chciwość. Kiedy więc tajemniczy Głos opętał matkę i jej ustami nakazał użyć owego „daru”, by obudzić wielkie zło, Hazel zbyt późno zdobyła się na odwagę, by mu się sprzeciwić. Na skutek jej błędu zagrożone są losy całego świata. Teraz Hazel marzy tylko o tym, by uciec od tego wszystkiego na zaczarowanym koniu, który pojawia się w jej snach.
Frank jest niezdarą. Choć jego babcia twierdzi, że ich przodkowie byli potężnymi bohaterami, a on sam może się stać, kim tylko zechce, Frankowi nie jest łatwo w to uwierzyć. Nie wie nawet, kim jest jego ojciec. Ma nadzieję, że okaże się nim Apollo, bo strzelanie z łuku to jedyne, w czym chłopak jest dobry – choć nie aż tak dobry, by odnosić sukcesy w obozowych manewrach. Wstydzi się swojej niezdarności, zwłaszcza w towarzystwie Hazel, najbliższej przyjaciółki. To właśnie jej postanawia powierzyć swój największy sekret. - lubimyczytac.pl

"Syn Neptuna" jest drugim tomem serii Olimpijscy herosi autorstwa Ricka Riordana. Bohaterami książki są Hazel i Frank z Obozu Jupitera a także Percy, który nie pamięta nic poza imieniem Annabeth. Trójka herosów wyrusza na Alaskę, krainę poza władzą bogów, aby zmierzyć się z zagrażającymi światu gigantami, którzy pozostają pod władzą Gai. Czy uda im się bezpiecznie wrócić do Obozu Jupitera? Czy Percy odzyska pamięć? Czy dziedzictwo Rzymu przetrwa te ciężkie chwile?

Jak przystało na wujka Ricka bohaterowie są cudowni. Polubiłam Hazel i Franka z Percym na czele. Nie mogę również zapomnieć o bohaterach drugoplanowych, ktyrzy wykreowani są tak samo dobrze. Na pewno nikt nie zdziwi się, gdy powiem, żę najbardziej lubię Percy'ego. Percy jest moim ulubionym narratorem i myślę, że już nic tego nie zmieni. Frank jest na pozór ciapowaty, ale według mnie jest naprawdę odważy i jest wstanie poświęcić wiele dla swoich przyjaciół. Nie jestem do końca przekonana do postaci Hazel, lecz nie mogę powiedzieć, że jej nie lubię. Obok Oktawiana nie można przejść obojętnie, wróży on poprzez "rozpruwanie" pluszowych maskotek. Okropnie podoba mi się ten wątek, Riordan odwalił kawał dobrej roboty jeśli chodzi o bohaterów.

Styl wujka Ricka jest jednym z moich ulubionych. Charakterystyczne dla niego poczucie humoru utrzymuję się na wysokim poziomie. Podoba mi się, że jego humor nie jest tandetny jak np. u Greena. Gdy czytałam tę pozycję czułam, że autor nie musi się wysilać, aby rozśmieszyć czytelnika. Książka wciąga od pierwszych stron, także nie wiem dlaczego czytałam ją tak długo.

Trzymajcie się!


Udostępnij ten wpis

3 komentarze :

  1. Tyle osób poleca twórczość wujka Ricka, a ja nie czytałam jeszcze żadnej jego książki. Planuję zabrać się na Percego już od dłuższego czasu, ale jakoś zawsze wybieram coś innego. Muszę to jak najszybciej nadrobić, zwłaszcza że (chyba) są to książki, które można użyć na rozprawce haha :)
    Pozdrawiam
    http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, ostatnio użyłam Percy'ego w rozprawce. Koniecznie musisz nadrobić zaległości <3

      Usuń
  2. Tego autora przeczytałam jedno wielkie prawie NIC, bo tylko książkę 'Złodziej pioruna' - ale mam zamiar kontynuować serię o Percym i sięgnąć po inne pozycje Ricka. Jego styl bardzo, ale to bardzo mi się podoba :D
    Buziaki :*

    skrytaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.